• resim1

    Üniversite Yürüş Alanı

  • resim2

    Kütüphane

  • resim3

    Kapalı Yüzme Havuzu

  • resim4

    Rektörlük Binası

  • resim5

    Eğitim Fakültesi

Temel Eğitim Anabilim Dalı Sınıf Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı

1.      Genel Bilgi

Program, 2009/2010 eğitim-öğretim yılından itibaren Eğitim Bilimleri Enstitüsü’nün bünyesinde başlamıştır. Program bünyesinde, temel eğitim bilimleri alanı ile ilgili zorunlu derslerin yanı sıra alan eğitimi ilgili seçmeli dersler yer almaktadır.

Programın temel amacı, sınıf öğretmenlerinin niteliğini artırmak ve sınıf eğitimi alanında akademisyen yetiştirmektir. Sınıf eğitimi alanında alan eğitimi konusunda uzmanlaşmaya gereksinim duyulmaktadır. İlkokulda yaşanan çeşitli eğitim öğretim sorunlarının bilimsel araştırma sürecine uygun olarak irdelenmesi programın hedefleri arasında yer almaktadır.

Sınıf Eğitimi Doktora Programı ilk öğrencilerini 2020-2021 akademik yılı içinde kabul etmiştir. Sınıf Eğitimi doktora programı; alanın temel teorileri ve uygulamaları, öğretim ve öğrenme teorileri, öğrenme stil ve stratejileri, öğrenmenin felsefi temelleri, ilkokulda teknoloji entegrasyonu, ilkokul öğretim programları, ana dili eğitimi, ilkokulda proje geliştirme, sınıf eğitiminde güncel sorunlar, sınıf öğretmeni yetiştirme modelleri, sınıf eğitimine farklı bakış açıları gibi konuları ele almaktadır.

Sınıf Eğitimi yüksek lisans ve doktora programlarının amacı, Milli Eğitim Bakanlığı ve diğer kurumlara bağlı okullara uzman ve başöğretmen; üniversitelerin ilgili bölümlerine öğretim elemanı yetiştirmek; Milli Eğitim Bakanlığına bağlı kurumlarda çalışan öğretmen ve yöneticilerin sürekli mesleki gelişimlerini sağlamak, eğitim politikalarının geliştirilmesi ve uygulanmasına katkıda bulunmak, ilgili kurumların eğitim birimlerinde görev alacak yeterliklere sahip uzman yetiştirmektir.

 

2.      Kazanılan Derece

Sınıf Eğitimi yüksek lisans programlarını başarıyla tamamlayan öğrencilere alanında yüksek lisans diploması, doktora programını başarıyla tamamlayan öğrencilere alanında doktora diploması verilir.

 

3.      Derecenin Düzeyi

Yüksek lisans, Doktora

 

4.      Kabul ve Kayıt Koşulları

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

 

5.      Önceki Öğrenmenin Tanınması

Sınıf Eğitimi Tezli, Tezsiz Yüksek Lisans ve Doktora Programlarına yatay geçiş yoluyla öğrenci kabulü Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 39. Maddesi esas alınarak yapılmaktadır.

Sınıf Eğitimi Yüksek Lisans ve Doktora bilimsel hazırlık programına öğrenci kabulü Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 40. Maddesi esas alınarak gerçekleştirilmektedir.

 

6.      Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Tezli Yüksek Lisans: Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 27 ders kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 3,00 olması gerekmektedir.

Tezsiz Yüksek Lisans: Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 30 ders kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,50 olması gerekmektedir.

Sınıf Eğitimi Doktora Programı, toplam 30 krediden az olmamak koşulu ile en az 10 (on) adet ders, yeterlilik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur.  Yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. 

 

7.      Program Profili (Amacı)

Sınıf Eğitimi; Tezli ve Tezsiz Yüksek Lisans programlarının temel hedefleri;

  • Sınıf eğitimi alanında mevcut sorunların farkına varmak ve bu sorunlara alternatif çözüm önerileri geliştirmek.

  • Öğrenme ortamlarını etkin ve verimli duruma getirecek, ileri teknolojiyi kullanabilen, lider öğretmenlik becerilerine sahip, eleştirel düşünen, ekip çalışması yapabilen, bilimsel süreçleri bilen ve kullanan öğretmenler yetiştirmek.

Sınıf Eğitimi Doktora programının temel hedefleri;

  • Sınıf eğitimi alanında mevcut sorunların farkına varmak ve bu sorunlara alternatif çözüm önerileri geliştirmek.

  • Alanla ilgili bilimsel bilgi üreterek ilkokul düzeyinde etkili öğrenme-öğretme ortam ve süreçlerini oluşturmak. 

  • Sınıf eğitimine ilişkin bilimsel bilgi üreterek ülkenin sosyal, politik, kültürel, ekonomik koşulları bağlamında alana  ilişkin özgün politikaların oluşturulmasına katkı sağlamak

 

8.      Program Yeterlilikleri (Öğrenim Çıktıları)

Sınıf Eğitimi Tezsiz ve Tezsiz Yüksek Lisans programlarını tamamlayan öğrenciler;

  • Eğitim bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, sınıf eğitimi alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde geliştirir ve derinleştirir.

  • Sınıf eğitimine ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri kavrayabilir.

  • Bağımsız olarak kendi başına sınıf eğitimi alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecini yürütebilir.

  • Sınıf eğitimi alanı ile ilgili sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir.

  • Sınıf eğitimi alanı ile ilgili bir sorunu bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, uygular ve sonuçları değerlendirebilir.

  • Sınıf eğitimi alanında edindiği bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirebilir.

  • Sınıf eğitimi alanındaki çalışmaları,  yaşam boyu öğrenme bilinci ile yürütebilir.

  • Sınıf eğitimi alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak etkili biçimde paylaşabilir.

  • Sınıf eğitimi alanındaki gelişmeleri, bireysel ve mesleki çalışmaları alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili biçimde aktarabilir.

  • Sınıf eğitimi alanındaki geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve bunlardan elde edilen sonuçları değerlendirir.

  • Sınıf eğitimi alanıyla ilgili edindiği bilgi,  beceri ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir.

  • Sınıf eğitimi alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.

Sınıf Eğitimi doktora programını tamamlayan öğrenciler;

  • Sınıf eğitimi alanına ilişkin güncel bilgileri ulusal ve uluslararası bağlamda değerlendirip değiştirebilir.

  • Sınıf eğitimi alanıyla ilgili disiplinlerarası etkileşimi kavrama; analiz, sentez ve değerlendirme düzeyinde uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.

  • Sınıf eğitimi alanındaki güncel  bilgilere ulaşarak özgün bilgiler üretebilir.

  • Sınıf eğitimi alanına yenilik getiren bilimsel bir yöntem geliştirebilir ve bilinen bir yöntemi farklı bir alanın öğretiminde uygulayabilir.

  • Sınıf eğitimi alanındaki bir sorunu çözmek amacıyla  özgün araştırma desenleyip uygulayabilir.

  • Bilimsel bilginin üretim ve paylaşımında etik kurallara uygun davranabilir.  

  • Sınıf eğitimiyle ilgili edindiği bilgi ve becerilerini öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirebilir.

  • Sınıf eğitimi alanında akademik bağlamda sosyal, kültürel ve teknolojik gelişmeleri analiz ederek bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunabilir.

  • Sınıf eğitimi alanında karşılaşılan sorunlara çözüm üreterek bu konuda değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekleyebilir.

  • Öğrenme ortamlarını etkin ve verimli duruma getirecek, ileri teknolojiyi etkin biçimde kullanabilen, lider öğretmenlik becerileri sergileyebilir.

 

9.      Mezunların İstihdam Olanakları

Sınıf Eğitimi Tezli, Tezsiz Yüksek Lisans ve Doktora programlarını tamamlayan öğrenciler üniversitelerin eğitim fakültelerinde araştırma görevlisi ya da öğretim elemanı, çeşitli kamu ve özel kuruluşlarının eğitim dairelerinde eğitim uzmanı olarak istihdam edilebilir.

 

10.      Üst Derece Programlarına Geçiş

Tezli yüksek lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES veya eşdeğeri sınavlardan geçerli puan almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda Doktora programlarında öğrenim görebilirler.

 

11.      Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Bilgi Formu” nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.

 

12.      Mezuniyet Koşulları

Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir.

 

13.      Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme)

Tam Zamanlı

 

14.      Adres ve İletişim Bilgileri

Temel Eğitim Anabilim Dalı: Prof. Dr. Hüseyin ANILAN

E-mail: hanilan@ogu.edu.tr

Temel Eğitim Anabilim Dalı Sekreterliği

Tel: 0 (222) 239 37 50/6709

 

15.      Akademik Personel

Akademik personel için tıklayınız.


;