Genel Bilgi
Sınıf Eğitimi programının amacı, öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi, beceri ve yeteneklerle donanmış, alan deneyimleriyle teorik eğitimi birleştiren, kişisel ve mesleki yaşamlarında öğrencileri için doğru bir model oluşturabilecek, alanındaki gelişmeleri yakından izleyen, zamanını verimli kullanan ve etkili iletişim kurma becerilerine sahip, yaşam boyu öğrenmenin bilincinde olan, insana, topluma ve doğaya duyarlı ve bilişim teknolojilerini yaşamın her alanında etkin bir şekilde kullanabilen nitelikli öğretmenler yetiştirmektir.
Kazanılan Derece
Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere öğretmenlik mesleği alanında Sınıf Öğretmenliği lisans diploması verilir.
Derecenin Düzeyi
Lisans
Kabul ve Kayıt Koşulları
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
Önceki Öğrenmenin Tanınması
Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki örgün öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulu'nun belirlemiş olduğu "Yükseköğretim kurumlarında önlisans ve lisans düzeyindeki programlar arasında geçiş, çift anadal, yan dal ile kurumlar arası kredi transferi yapılması esaslarına ilişkin yönetmelik " kapsamında gerçekleştirilmektedir.
Türkiye'de örgün eğitim kurumları dışında sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı öğrenmenin tanınması kapsamında bazı bilgisayar ve yabancı dil dersleri için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Sınava girip başarılı olan öğrenciler ders programında ilgili derslerden muaf olurlar.
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.
Program Öğrenme Çıktıları
1.Her türlü eğitim-öğretim uygulamalarında, Anayasa ve yasalarda tarif bulan Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlı, demokrasi ve hukukun üstünlüğüne inanan ve bunları her türlü mesleki uygulamalarında gösteren bir sınıf öğretmenidir.
2.Türkçeyi doğru, akıcı ve etkili bir biçimde kullanır.
3. Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıklara sahiptir.
4. Sınıf öğretmenliği ile ilgili temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri anlar.
5.Sınıf öğretmenliği eğitimi ile ilgili öğretim programlarını, strateji, yöntem ve teknikler ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
6.Sınıf öğretmenliğinin hedef kitlesi olan ilkokul öğrencilerinin her türlü gelişimsel özelliklerini tanır ve bunlara uygun davranır.
7.Öğrenme-öğretme süreçlerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesinde öğrencilerin bireysel farklılıklarını göz önünde bulundurur ve saygı duyar.
8.Özel gereksinimli öğrencileri tanır, belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar.
9.Öğrenme-öğretme süreçlerinde gerekli olan her çeşit materyal ile bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanır.
10.Etkili iletişim becerilerine sahiptir.
11. Karşılaştığı sorunları çözmek için uygun yöntemleri belirler, uygular ve değerlendirme yapar.
12. Etik ilke ve değerlere uygun davranır.
13. Kendini kişisel ve mesleki olarak sürekli geliştirmek için çaba harcar.
14. Her türlü ulusal ve uluslararası gelişmelere duyarlıdır.
15. Eğitim ortamındaki paydaşlarıyla etkili, uyumlu ve verimli çalışır.
16. Edindiği bilgi, becerileri, tutum ve değerleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
17. Dış görünüş, tutum, tavır ve davranışları ile öğrencilerine ve çevresine örnek olur.
18. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır ve yaşam boyu öğrenme anlayışına sahiptir.
19. Bireysel ve mesleki olarak hak, görev ve sorumluluklarını bilir ve buna uygun davranır
20. Üst düzey düşünme becerilerini kullanarak yaratıcı ve yenilikçi uygulamalar tasarlar; bireysel ve ekip halinde çalışır.
21. Kültürel, sanatsal ve sportif etkinliklere katılım konusunda duyarlı ve yönlendiricidir.
22. Yaşam boyu öğrenme bilincini edinerek kişisel ve mesleki yönden kendisini geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunur.
23. Sürdürülebilir kalkınma ilkelerine uygun davranır.
Mezunların İstihdam Olanakları
Programı tamamlayan öğrencilerin Milli Eğitim Bakanlığına bağlı özel ve resmî okullarda görev yapma imkânı bulunmaktadır. Ayrıca, lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES (Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı) veya eşdeğeri sınavlardan geçerli puan almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda lisansüstü programlarda öğrenimlerine devam ederek akademisyen de olabilmektedirler.
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES veya eşdeğeri sınavlardan geçerli puan almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler.
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Bilgi Formu” nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.
Mezuniyet Koşulları
Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir.
Bölüm Yönetimi
Bölüm Başkanı/ Prof. Dr. Pınar GİRMEN
Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Hüseyin ANILAN
Bölüm Başkan Yardımcısı Doç. Dr. Zeynep KILIÇ
Bölüm Başkan Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Zülfiye Melis DEMİR
Anabilim Dalı Sekreteri Sedat YILDIRIM
Akademik Personel
Prof. Dr. Şengül S. ANAGÜN
Prof. Dr. Hüseyin ANILAN
Prof. Dr. Nida BAYINDIR
Prof. Dr. Pınar GİRMEN
Doç. Dr. Ahmet Oğuz AKÇAY
Doç. Dr. Sümeyra DOĞAN COŞKUN
Dr. Öğr. Üyesi Zülfiye Melis DEMİR