Bölüm bünyesinde yer alan Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı’nın temel amacı, rehberlik hizmetlerine ihtiyaç duyulan okullarda alanlarda bu hizmetleri sunabilecek, kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriler ile donanmış nitelikli rehber öğretmenler yetiştirmektir.
Bölüm |
Puan Türü |
Kontenjan |
Taban |
Tavan |
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık |
TM-3 |
70 |
379,266 |
387,010 |
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (İÖ) |
-- |
- |
- |
- |
Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere öğretmenlik mesleği alanında lisans diploması verilir.
Lisans
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki örgün öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulu'nun belirlemiş olduğu "YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK " kapsamında gerçekleştirilmektedir.
Türkiye'de örgün eğitim kurumları dışında sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı öğrenmenin tanınması kapsamında bazı bilgisayar ve yabancı dil dersleri için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Sınava girip başarılı olan öğrenciler ders programında ilgili derslerden muaf olurlar.
Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240/120 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.
Programın amacı;
-Alandaki sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapabilen
-Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilen ve izleyebilen
-İnsan gelişimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları bilerek, temel gelişim özelliklerini ayırt edebilen
-Farklı kültürlere duyarlılık kazanarak, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde farklılıkları kabul edebilen ve saygı duyabilen
-Eğitim bilimlerinin temel kuramlarından ve eğitimsel gelişimi sağlamada rehberlik ve psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarından faydalanabilen
-Psikolojik danışma alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilen ve yorumlayabilen,
-Psikolojik danışma ve rehberlik uygulama sürecinde danışanlarla yapıcı, etik, güvenli bir ilişki kurabilme ve etkin dinleme becerilerini kullanarak danışanın ihtiyacına uygun yaklaşım biçimini kullanabilen
-Grupla psikolojik danışma ve rehberlik sürecini başlatabilme, sürdürebilme ve sonlandırabilen,
-Grupla psikolojik danışma ve rehberlik kuram ve yaklaşımlarını bilen ve uygulayabilen.
-Psikolojik danışma ve rehberlik alanındaki mesleki örgütlenmeleri bilme ve mesleki örgütlenmelere katılan. Alan ile ilgili kongre, sempozyum ve toplantılara katılan. Alanı ile ilgili bilimsel yayınları takip eden,
-Bireyi tanıma teknikleri kullanarak, bireyi tanıyabilen,
-Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirebilme ve değerlendirebilme.
-Psikolojik danışma ve rehberlik merkezi kurabilen ve yönetebilen
psikolojik danışmanlar ve öğretmenler yetiştirmektir.
NO |
PROGRAM ÇIKTISI |
||||||||||||
|
|
Programı tamamlayan öğrenciler Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel okullarda, dershanelerde, yurtlarda, rehberlik ve araştırma merkezlerinde; üniversitelerdeki psikolojik danışma ve rehberlik merkezlerinde psikolojik danışman ve/veya rehber öğretmen kadrolarına istihdam edilmektedir. Ayrıca mezunlar, endüstri sektöründe insan kaynakları alanında ve Sağlık ve Adalet Bakanlıkları’nda görev yapabilmektedirler.
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES veya eşdeğeri sınavlardan geçerli puan almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Bilgi Formu” nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.
Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir.
Tam Zamanlı
Adres ve İletişim Bilgileri (Bölüm/Program Başkanı, Yardımcıları ve Erasmus Koordinatörü)
EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ |
|||
Bölüm Başkanı |
Prof. Dr. Zühal ÇUBUKÇU |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
6730 |
Bölüm Bşk Yrd. |
Dr. Öğr. Üyesi Ayşe DÖNMEZ |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
6734 |
Bölüm Bşk Yrd. | Dr.Öğr.Üyesi Zeynep AKIN DEMİRCAN | ESOGÜ Eğitim Fakültesi | 6740 |
Erasmus Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi Elif AYDOĞDU
|
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
6735 |
|
ÜNVANLAR |
|||||
|
Prof. |
Doç. |
Dr.Öğr. Üyesi. |
Arş. Gör |
Öğr.Gör. |
TOPLAM |
EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ |
5 |
12 |
12 |
5 |
- |
34 |
Eğitim Yönetimi ABD |
1 |
5 |
3 |
- |
- |
9 |
Eğitim Programları ve Öğretim ABD |
3 |
- |
2 |
2 |
- |
7 |
Eğitimde Ölçme Değerlendirme ABD |
- |
- |
2 |
- |
- |
2 |
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık ABD |
1 |
1 |
2 |
2 |
- |
6 |
Eğitim Felsefesi, Sosyal ve Tarihi Temelleri ABD |
- |
1 |
1 |
- |
- |
2 |
Öğretim Teknolojileri ABD | - | 5 | 2 | 1 | - | 8 |
Eğitim Öğretim Alanları |
Sayısı |
Kapasitesi (Öğrenci) |
Toplam Alanı (m2) |
Lisans Dersliği (Büyük) |
3 |
30x3=90 |
76 |
Lisans Dersliği (Küçük) |
12 |
24X3=72 |
72 |
Y. Lisans Dersliği (Küçük) |
2 |
20 |
50 |
Psikolojik Danışma Odası |
5 |
30 |
25 |
Aynalı Psikolojik Danışma Odası |
- |
- |
|
Böte Bilgisayar Dersliği |
1 |
30 |
98 |
Bilgisayar Laboratuvarı |
1 |
28 |
74 |
EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ |
||
BÖLÜM BAŞKANI |
Prof.Dr. Zühal ÇUBUKÇU |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
Bölüm Başkan Yrd. |
Dr. Öğr. Üyesi Ayşe DÖNMEZ |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
Bölüm Başkan Yrd. | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep AKIN DEMİRCAN | ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
Bölüm Sekreteri |
S.Ebru EROĞLU |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
Eğitim Yönetimi ABD |
||
ABD Başkanı |
Doç. Dr. İlknur ŞENTÜRK |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
|
Prof.Dr. Cemil YÜCEL |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
Doç. Dr. Semra KIRANLI GÜNGÖR | ESOGÜ Eğitim Fakültesi | |
|
Doç. Dr. Gökhan KILIÇOĞLU |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
Doç. Dr. Hamit ÖZEN | ESOGÜ Eğitim Fakültesi | |
|
Doç. Dr. Derya KILIÇOĞLU |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
|
Dr.Öğr.Üyesi Elif AYDOĞDU |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
|
Dr.Öğr.Üyesi Ayşe DÖNMEZ |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
|
Dr.Öğr.Üyesi Özge ÖZTEKİN BAYIR |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
Eğitim Programları ve Öğretim ABD |
||
ABD Başkanı |
Prof.Dr. Zühal ÇUBUKÇU |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
|
Prof.Dr. Asım ARI |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
|
Prof.Dr. Cavide DEMİRCİ |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
|
Dr.Öğr.Üyesi Zeynep AKIN DEMİRCAN |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
|
Dr.Öğr.Üyesi Gülçin ÇELİKER ERCAN |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
|
Araş.Gör Dr. İsmail KAŞARCI |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
|
Araş.Gör. Dr. Tuğba İNCİ |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
Eğitimde Ölçme Değerlendirme ABD |
||
ABD Başkanı |
Dr.Öğr.Üyesi Kübra KARAKAYA ÖZYER |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
|
Dr.Öğr.Üyesi Recep GÜR |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık ABD |
||
ABD Başkanı |
Doç. Dr. Fatma ALTINSOY |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
|
Prof.Dr. Ayşe AYPAY |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
|
Dr.Öğr.Üyesi Muhammet Fatih YILMAZ |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
|
Dr.Öğr.Üyesi Zerrin BÖLÜKBAŞI MACİT |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
|
Araş.Gör. Gözde TEKBAŞ |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
|
Araş.Gör. Ece Nur BORANLI |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
Eğitim Felsefesi, Sosyal ve Tarihi Temelleri ABD |
||
ABD Başkanı |
Doç.Dr. A.Halis ARSLANTAŞ |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
Dr. Öğr. Üyesi Hakkı KAHVECİ | ESOGÜ Eğitim Fakültesi |