Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümünün amacı; insani ve mesleki değerler ile Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme becerilerine sahip, üst düzey düşünme becerileri gelişmiş, bilişim teknolojilerini yaşamın her alanında etkin bir şekilde kullanabilen, nitelikli öğretmenler yetiştirmektir.
2017-ÖSYS Yerleştirme Sonuçlarına İlişkin Sayısal Bilgiler
Bölüm |
Puan Türü |
Kontenjan |
Taban |
Tavan |
Fen Bilgisi Öğretmenliği |
MF-2 |
60 |
275,929 |
332,686 |
Bölüm |
Puan Türü |
Kontenjan |
Taban |
Tavan |
İlköğretim Matematik Öğretmenliği |
MF-1 |
60 |
359,830 |
425,113 |
Fen bilgisi öğretmenliği lisans programını başarıyla tamamlayan öğrencilere fen bilgisi öğretmenliği branşında, ilköğretim matematik öğretmenliği lisans programını başarıyla tamamlayan öğrencilere ortaokul düzeyinde matematik öğretmenliği branşında görev yapabilmeleri için lisans diploması verilir.
Lisans
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
5.Önceki Öğrenmenin Tanınması
Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki örgün öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulu'nun belirlemiş olduğu "YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK " kapsamında gerçekleştirilmektedir.
Türkiye'de örgün eğitim kurumları dışında sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı öğrenmenin tanınması kapsamında bazı bilgisayar ve yabancı dil dersleri için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Sınava girip başarılı olan öğrenciler ders programında ilgili derslerden muaf olurlar.
Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240/120 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.
7.Programların Profili (Amacı)
Öğretmen adaylarının Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli manevi ahlaki kültürel değerlerinin bilincinde olmalarını sağlamak.
Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip öğretmenler yetiştirmek.
Türkçeyi kurallarını uygun düzgün ve etkili kullanabilen ve öğrencileriyle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip öğretmenler yetiştirmek.
Yaşam boyu öğrenme bilincini edinerek bireysel ve mesleki gelişimini sağlayan ve öğrenmeyi öğrenen ve öğrencilerine bunu aktarabilen öğretmenler yetiştirmek.
Bilgiye erişebilen, bilim ve teknolojik gelişmeleri izleyen, kendini sürekli yenileme becerisine sahip olma ve bu özelliklere sahip öğrenciler yetiştirme.
Öğretmenler adaylarına, bilimsel düşünme becerisi ile bilimsel araştırma yöntem ve teknik bilgisi kazandırmak.
Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, öğrenme biçimlerini, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim planlamasını ve uygulamasını yapan öğretmenler yetiştirmek.
Öğretmen adaylarına, öğretim sürecinde güncel ölçme-değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanma becerisi kazandırmak.
Fen Bilgisi Öğretmenliği |
|
NO |
PROGRAM ÇIKTISI |
1 |
Temel Bilimlere ilişkin bilgileri kavrayabilme ve uygulama becerisi |
2 |
Fen Bilimlerindeki Öğretim Etkinliklerinin planlanması, hazırlanması, genel öğretim ilke, yöntem ve tekniklerini kullanma becerisi |
3 |
Fen Bilimleri konularında öğrenilen bilgileri yaşama aktarabilme becerisi ve bu aktarımla üçüncü şahıslara anlatabilme becerisi |
4 |
Hayat boyu öğrenimde, fen bilimlerinin yerini, önemini kavrayabilme, bunu gerektiğinde uygulayabilme ve disiplinler arası alanlara bağlayabilme becerisi |
5 |
Güncel konuları izleme ve yorumlama becerisi |
6 |
İşbirliği içinde çalışma, mesleki ve etik sorumluluk bilincini kazanma becerisi |
7 |
Fen Öğretiminin temel amaçları doğrultusunda, fen okuryazarlığını geliştirme becerisi |
8 |
Yeni Fen programlarını inceleme becerisi (kazanım, öğrenme-öğretme süreci, değerlendirme teknikleri v.s) |
9 |
Doğa olaylarını bilimsel temellere dayandırarak açıklama becerisi |
10 |
Bilimsel süreç becerileri kazanmak ve bunları daha sonraki yaşantılarının değişik aşamalarında kullanarak hayatlarını kolaylaştırma becerisi |
11 |
Öğrencilerin kişisel gelişim özelliklerine uygun olan yöntem ve teknikleri kullanma becerisi |
12 |
Fen programlarından yararlanarak plan hazırlayıp, araç gereç ve materyalleri düzenleyerek ders sunma becerisi |
13 |
Konuya uygun deneyleri seçip, tasarlayıp yapabilme, verileri analiz etme ve yorumlayarak bilimsel rapor haline getirebilme becerisi |
14 |
Laboratuar güvenliği konusunda bilgi birikimine sahip olma ve gerektiğinde kullanabilme becerisi |
15 |
Problemleri belirleme ve aşamalarına uygun olarak çözme becerisi |
|
İlköğretim Matematik Öğretmenliği |
NO |
PROGRAM ÇIKTISI |
1 |
Ortaöğretimde kazandığı yeterliklere dayalı olarak alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar |
2 |
Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur |
3 |
Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur |
4 |
İlköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir |
5 |
Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur |
6 |
Atatürk ilke ve inkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur |
7 |
Bilimsel ve eleştirel düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve sınıf içi uygulamalarında kullanır |
8 |
Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme; öğrencilerle ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur |
9 |
Çağdaş öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular |
10 |
Matematik öğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur |
11 |
Matematiksel iletişim, problem çözme, akıl yürütme ve ilişkilendirme becerilerine sahip olur |
12 |
Matematiğin doğası, felsefesi ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur |
13 |
Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerilerine sahip olur |
Programı tamamlayan öğrencilerin MEB ‘e bağlı özel ve resmi okullarda görev yapma olanağı bulunmaktadır.
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES veya eşdeğeri sınavlardan geçerli puan almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda Lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Bilgi Formu” nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.
Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir.
Tam Zamanlı
Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü |
|||
Bölüm Başkanı |
Prof.Dr. Kürşat YENİLMEZ |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
1652 |
Bölüm Bşk.Yrd |
Doç.Dr. M.Zafer BALBAĞ |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
1614 |
Bölüm Bşk.Yrd |
Doç.Dr. MelihTURĞUT |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
1614 |
Erasmus Koordinatörü |
Doç.Dr. MelihTURĞUT |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
1614 |
15.Bölüm Olanakları
ÜNVANLAR |
||||||
Prof. |
Doç. |
Yrd. Doç. |
Arş. Gör |
Öğr.Gör. |
TOPLAM |
|
Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü |
5 |
3 |
6 |
1 |
|
15 |
-Fen Bilgisi Öğretmenliği |
3 |
1 |
4 |
|
|
8 |
-İlköğretim Matematik Öğretmenliği |
2 |
2 |
2 |
1 |
|
7 |
Eğitim Öğretim Alanları |
Sayısı |
Kapasitesi(Öğrenci) |
Toplam Alanı(m2) |
Lisans Dersliği (Büyük) |
3 |
30x3=90 |
76 |
Lisans Dersliği (Küçük) |
12 |
24X3=72 |
72 |
Y. Lisans Dersliği (Küçük) |
2 |
20 |
50 |
Psikolojik Danışma Odası |
1 |
30 |
15 |
Aynalı Psikolojik Danışma Odası |
1 |
30 |
45 |
Böte Bilgisayar Dersliği |
1 |
30 |
98 |
Bilgisayar Laboratuvarı |
1 |
28 |
74 |
Biyoloji ve Fizik Laboratuvarı |
1 |
30 |
132 |
Kimya ve Fen Laboratuvarı |
1 |
30 |
76 |
MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ |
|
Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı |
|
Prof. Dr. Özden TEZEL |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
Prof. Dr. Cansu Filik İŞCEN |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
Prof. Dr. S. Deniz KORKMAZ |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
Doç. Dr. M. Zafer BALBAĞ |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
Dr.Öğr.Üyesi Asiye BERBER |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
Dr.Öğr.Üyesi Burcu ANILAN |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
Dr.Öğr.Üyesi Munise SEÇKİN |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
Dr.Öğr.Üyesi Ersin KARADEMİR |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalı |
|
Prof. Dr. Kürşat YENİLMEZ |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
Prof. Dr. Pınar ANAPA |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
Doç. Aytaç KURTULUŞ |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
Doç. Dr. Melih TURĞUT |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
Dr.Öğr.Üyesi Gülay BOZKURT |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
Dr.Öğr.Üyesi Emre EV ÇİMEN |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |
Arş.Gör.Dr.Candaş UYGAN |
ESOGÜ Eğitim Fakültesi |